Isnin, 7 Ogos 2017

How Would You Feel - Ed Sheeran

Hai dan Assalamualaikum,

Saya dah lama tak main gitar sejak awal bulan puasa sehingga lah minggu lepas. Lama kan?

Gitar ni tak boleh tinggal lama-lama, nanti kaku jari jemari haha.

So, untuk lagu pertama setelah berehat panjang, saya pilih lagu ini. Ada kord yang susah tapi ada jalan mudah hehe.


Well, saya ditahap beginner, kalau nampak kord Bm tu memang menangis. Kord Bm tu ialah bar chord. Dah lah semua jadi comel-comel belaka.

So, untuk lebih mudah, saya guna tutorial yang dibawah ini untuk main kord Bm.


Tutorial dari Hannah ini pun agak mudah, tapi strumming dia laju sangat, sedangkan lagu ini sentimental gitu.

Jadi, saya hanya ikut cara Hannah mainkan kord Bm sahaja.

Tengoklah video tu, boleh main kord Bm lebih mudah beb!



2 ulasan:

  1. Saya kalau menjahanamkan tali gitar terer arrr .

    BalasPadam
  2. nnt boleh ajar sy pulak ye ;-)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...