Ahad, 15 April 2012

Makan Sate Di Sate Kajang Hj. Samuri


Ini adalah aktiviti yang boleh dikatakan "tiada kerja, cari kerja". Hemmm, kerja apa? Jalan-jalan cari makan lah, apa lagi kan.

Semalam, aku ke Kajang. Tak nak jalan jauh-jauh, penat. Dari Seremban, naik Komuter. Berhenti di stesen Kajang. Mulanya aku pun tak tahu tempat ni, mujur ada kawan yang pernah belajar di Kajang beritahu aku tempat ni.

Aku tak rasa teruja pun nak makan sate kajang ni. Sebab ada kawan pernah cakap tiada yang istimewa pun sate kajang. Dah kebetulan ke Metro Kajang, jadi singgahlah. Kalau tak singgah kang nanti rasa menyesal pula :)

Kedai ni berdekatan dengan Metro Kajang, berhadapan dengan KFC. Kedainya tak lah nampak eksklusif. Macam stesen bas pun ada. Rupanya bukan hanya ada kedai Sate Kajang Hj. Samuri sahaja, ada deretan kedai sate yang lain juga. Oleh kerana sate hj. Samuri yang menjadi sebutan. Aku pun cubalah.



Inilah gambar resit makan berdua dengan adik aku. 10 cucuk sate. Seorang 5 cucuk. Itu pun tak habis 1 cucuk. Satenya bersaiz agak besar juga. Ketupatnya agak keras sedikit. Ada timun tapi tiada bawang. Kuahnya ada macam sambal ditengah-tengah. Kalau tergaul kuah kacang tu, pedaslah rasanya. (Bagi aku yang tak tahan pedaslah). Keseluruhannya, aku rasa ok ok saja. Tiada lah rasa macam nak pergi lagi. ^_^

nota: tak semestinya kedai yang popular itu sedaaap sangat.
nota: teh o panas = RM1.30  gulppppp
nota: VAT 1 = RM0.65  (apa ni??) tax ke??

1 ulasan:

  1. hi cikgu siti hazreen... saya baru jer upload gambar2 masa makan kat satay hj samuri shah alam branch. ok la rase nye tapi tak de la special sangat hanya kuah dan sambal dia jer yang bolih puji lain dari yang lain. Senang2 tu singgah la yer blog saya kat www.blogmakanbest.blogspot.com topik pasal makan makan makan hehehe...review restoren2 menarik yg saya pegi...dan kalu bolih follow yer blog saya TQ TQ TQ

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...