Isnin, 18 April 2011

Tayar Pancit - terima kasih banyak-banyak


            Memang aku sedari tayar kereta di bahagian belakang seperti kurang angin. Terlintas soalan 'kenapa pula tayar belakang'. Aku pun mengisi angin di stesen minyak yang terdekat. Sampai di sana, terus tayar kereta jadi macam gambar diatas. TERUS PANCIT.

           Aku tak faham dan tertanya-tanya kenapa. Puas aku mencuba untuk pam, namun angin tak mahu masuk ke dalam tayar. Nasib baik ada pakcik di petrol pam yang tolong pam kan tayar aku.

              Terima kasih kepada pakcik yang dapat pam kembali tayar aku itu. Rupanya ada satu butang di tempat pam angin itu yang perlu ditekan - "flat tyre" perlu ditekan supaya tekanan angin lebih tinggi untuk di pam. Aku pun lihat tayar yang pancit itu lama kelamaan kembali ke bentuk asal.

              Kejadian ini dianggap sedikit pelik. Aku akan menyiasat hal ini. Semoga ALLAH memberkati kau dan kawan-kawan kau sekali. Amin
          

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...