Isnin, 2 Ogos 2010

Hand Phone Ku Nazak

          
            Pada hari Khamis baru-baru ini, hand phone ku pergi bersiar-siar secara tidak sengaja dalam lubang tandas sekolah. UWAAAAA  tension betul.

          Aku pun apalagi, gobok (bahasa Negeri Sembilan yang bermaksud korek) lah lubang tandas tu dengan tangan. psst..masa tu keadaan sangat mendesak, di mana aku dah tak fikir lagi nak guna plastik ke apa ke) tapi sekarang ni tangan aku ni dah suci murni ok...

            Masa aku gobok tu, aku dah tak fikir lain dah, aku harus selamatkan data-data yang ada dalam hand phone itu. Aku fikir, sim card rosak tak mengapa, sebab nanti boleh dapat nombor yang sama, tapi masalahnya data-data tu, uishhh macam nyawa aku tu.

         Berbekalkan tangan aku yang pendek ni, memang dah tak boleh pergi jauh, so aku pun berhenti berharap........macam lagu Sheila On 7 plak. Aku keluar dari tandas dan ternampak seseorang yang boleh aku harapkan..."tolong En. Pilin, tolong selamatkan hand phone saya". 

            En. Pilin pun tolonglah gobok tandas tu dengan menggunakan plastik sampah yang warna hitam tu. "susah ni cikgu" bila keluar ayat itu saja, aku dah lemah dah, habislah hand phone aku, dalam masa 5 minit, akhirnya hand phone aku berjaya di keluarkan.......wah, dapat juga akhirnya, habis basah kuyup hand phone tu.

             Setelah ia melalui proses pengeringan, sekarang tibalah masa ia di hantar ke kedai untuk proses baik pulih huhu, harapanku semoga ia cepat sembuh seperti sedia kala. :)



2 ulasan:

  1. hahah klako la kakak ni..

    tu tanda kakak kene tuka handpon da tu...hehe

    BalasPadam
  2. mana aku cekau duitnyer wahai mell sayang, intan payung??

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...